28 August 2003

Aku lagi.sori la, gmbar tak kuar.upload aku gagal. lebih 1mb file tu tau. aku punye blog pon problem. xleh publish pon!
apatah lagi nak edit template.

so, sini la aku tumpukan perhatian yer. buleh?

Assalamualaikum. ni contoh gif dari cite(game) MARK OF THE WOLF.




CAMNER NAK BUAT? xsusah. kena ada program Flash Macromedia.
then kumpul gambar bebanyak, ..... senang kalau korang ada Neoragex la. korang dah pilih scene mane nak di-gif kan,
save la gambar2 tu.macam cite katun la. tekan F9 bebanyak. skali tekan tu, 1 Frame. kalau pakau Kawak, pause(Enter)
then ctrl+p untuk save gmbar tu.

Bukak program Flash, File>Import> then amik satu file gmbar tu dari foldernyer la.kalau step korang betul, dia kate image tu sequential. amik la.ok.
so,dlm flash dah masuk gmbar tu ka.cube tekan Enter.gerak tak?

Skang nak produce jadi gif.sebenarnye, jadi mende lain pon bleh.tapi gif la paling ok rasenye. klik File>Export movie>
kat bhgn Save as type tu, korang pilih la.yg aku ajar ni Animated gif(*.gif) la.

Thats it. selamat mencuba!!!
Bubbye.

bwh ni 2 lagi, Kim Jae Hoon(MARK OF THE WOLF) & Musashi(LAST BLADE 2).





sepatutnye, kotak2 tu kuar gambar animasi. ingat lg nak camner nak buat?

Hai An, ko baik ngan En Abdul Naseer yer?! bagus la. nak kem slm ke tak? ingat lg ke aku?
aku gak kat sini kene buli. Jahat bebudak ni. tapi, siape peduli, ye tak? kata buleh luah perasaan kan! 13hb Sept, ada minggu bhs arab. kena la buat persembahan, sume yg amik arab la. ikut klas. MAUT. kelas aku kena buat DIKIR BARAT dlm bhs arab. biasenye, ni bukan hal aku. peduli ape yetak?
teringat dulu2, masa BTN Anis(Hidayah, DBS) kata aku 'lepas tangan'. ha ha ha ,tak dpt dinafikan.

so, the problem now, aku lak yg kena handle bhgn persembahan kitorang. lak tu suruh aku baca doa perasmian. mane aku reti!
nak tolak, aweks2 yg suruh. Poochow pon volenteer kalau ade peluang.
itulah saye. tapi, sincerely, aku suke macam ni. senang nak rapatkan hubungan klas mate. yetak?!

anyway, baru aku ingat, Buluh (Bazli, DIB) kata hebohkan no henset baru dia. nasib la.0129330742

till then, maassalam

No comments:

Waktu Solat Shah Alam

FEEDJIT Live Traffic Feed

Total Pageviews