12 August 2012

Pujaan punya cerita

Assalaamualaikum dan salam sejahtera,

Sibuk, kesibukan dan menyibuk. Antara perkataan yang jadi alasan Pujaan utk melepaskan diri dari menulis di Teratak Pujangga ini. Agaknya bermula dari kelahiran Boboiboy pertama pada bulan Febuari hinggalah hari ni baru teringat nak menulis kat Pujangga.

Baby lahir pada 13 Febuari 2012 jam 5.15am. Beratnya pada masa tu 3.1kg kira normal lah. Hari esok genaplah umurnya 6 bulan dan sudah berat 9.1kg. Besarlah anakku seperti bapanye juga. Boleh kita gi Australia shopping baju raya.

Jadi bapa ni lebih seronok dari yang dijangka. Benda yang orang nampak pelik Pujaan lakukan masa bujang dulu kini dah normal. Baby juga membantu Pujaan utk menguruskan badan. Sambil pikul beban 9kg Pujaan buat brisk walk dalam rumah sebanyak 10 000 langkah atau hinggalah baby dah tertidur. Tambah dengan puasa lagi Pujaan dah berjaya turunkan sebanyak 4kg sejak bulan Febuari.

Saat paling manis dalam dapat baby ni bagi Pujaan ada 2. Pertama masa baby dilahirkan. Tak tergambar perasaan bila nampak baby pertama kali di labor room. Yang kedua ialah ketika buat surat beranak/ mykid. Tengok nama tu "Aniq Zafran bin Azahan Arif". Bangga sehh ada orang ber bin kan nama sendiri. Hmmmm hmmmm hmmm.

Benda lain yang menyibukkan Pujaan ialah penglibatan dalam NGO. Telah dilantik sebagai Setiausaha persatuan orang safety negeri Johor dan bertanggungjawab memastikan persatuan ada ahli dan terkenal di pelosok negeri. Maka sekarang dah kena datang meeting kat situ, sini, waktu malam, weekend dan sebagainya. Penat tapi fun sebab dapat menyumbang kembali kepada masyarakat. Doakan kami sukses dalam perjuangan memastikan keselamatan dan kesihatan pekerja di tempat kerja.

Pujaan juga sekarang berjinak- jinak menceburi bidang penulisan ilmiah. Skop Pujaan sekarang ini ialah siasatan kemalangan di tempat kerja. Benda yang orang paling tak suka buat sebab leceh. Satu artikel dah dikeluarkan tapi belum menepati piawaian sebuah jurnal. Moga tahun ni dapat menulis sekurang- kurangnya 1 artikel yang boleh dikategorikan sebagai jurnal.

Baru lepas baca postnya L dan bersimpati dengan beliau. Nasihat Pujaan "simpanlah reminder road tax dalam Samsung Galaxy Y ko tu".

Ok sampai sini saja. Pujaan dan keluarga ingin mengucapkan Selamat Hari Raya, Maaf Zahir dan Batin kalau ada segala "ter" "ter" "ter" dan halalkan makan minum. Raya jemput datang rumah.

Assalaamualaikum.

No comments:

Waktu Solat Shah Alam

FEEDJIT Live Traffic Feed

Total Pageviews