12 March 2009

The Chronicles: Ep. -3, -2 & -1

Salam, L said.

Time is running out. subete wa owaru (it come to an end) part 5, 6 & 7 (yup. extended.heheh). Instead of final semester of part 6, part 5 ada event paling besar pada ramai students, yeah, subject ETR (entrepeneurship).

Kelas aku, DIA 5V, group ETR kami 6 orang, terdiri daripada aku, Budin (padli) & Ijan, serta Ieza, Mimi & Mek. erk...now that i think, aku je belum kawin dlm grup ni. hehehe. well, sweet lovely old days; kami visit ke rumah (kak) Mimi, tido rumah dia, sambil interview bisnes buat biskut kat sana. balik tu, Mimi bagi kain sorg 1. mane tah dia dpt idea bg kain tu. tp unik. aku bwk balik, buat baju melayu ala2 baju raihan. mak aku lak pikir yg bukan2 pasal Mimi ni, walau aku dh ckp, semua dapat. hehehe. lagi ironi, bakal wife aku pon nama Mimiy.

Masa buat assignment ETR tu, kami (dgn Ijan & Budin) g lepak kt kolej Baiduri tu, buat keje kat bawah tu, smpi tgh malam jugak la. Hm, pikir2 balik, aku xde amik pon soft copy business plan tu. Gambar bebudak laki ni paling memorable pada aku.

Inilah survivor. Pak Ngah & Reza Hafiz, aku tak tau apa jd kat dorg. Nnt An boleh komen kot. Kini, Budin dengan anak sulung dan wife (Nani) kat Oman, sebagai...nth. Boje keje Bank Rakyat sambil pursuing degree in Finance. Dgr2 sekarang ni siap tuisyen blaja bhs arab dgn cikgu kt kg melayu subang tu. ahahahaha. Poochow, sambil berfutsal, dan ber 'ubikaji' dengan cinta, 'kadang2' dia kerja penuh tekanan dengan bank Islam yg dikatakan bank along recently. hehehe. Kutu juga bekerja di Bank Islam (cawangan lain), nmpk gaya seorang suami sket, tak mcm zaman belajar dolu2. (mslhnye Bank Islam ni, cawangan tah kt mane2 tah. nape xde kat Subang Jaya ni?! lama aku xsmpn wang dlm bank ni). Dan bos yg hidupnya untuk menyahut cabaran hidup; An Pujangga. Abis diploma, jadi kontraktor buat bangunan, then keje piza, gadoh, keje kilang biskut smbil blaja Niosh, then melompat keje 'contract' dengan Siemens dengan gaji yg bes. dapat gak dia hafal jalan2 KL dan Damansara. Abis contract term, benti jadi internal auditor, jadi lak engineer. agaknya nnt dapat la kot title Ir. Aku...masih dengan kompeni SD ni, walau dh rasa tak semngat nk keje, kadang2 enjoy gak. atleast aku dh jejak indonesia 3 kali (2x kalimantan, 1x jakarta), dan masing2 sekali ke singapore & vietnam.

Part 6 the final semester...survivor ialah mereka yg belum grad awal & eventually graduated (An tukang amik gmbr ke?). Aku bangga dengan mereka, survivor. (no offence yer)


Dan yg grad on time. Aha, adepon gmbr encik Hairil yg keje sama2 aku, siap dok sebelah cubicle aku tu. n semua tu adalah kebetulan.


Dan selepas itu (bahagian ni, pasang la mp3 lagu sayu2 sket; feel seh), ada yg menyambung degree, dan ada yg menyambung belajar (yg belum habis). Dan ada yg terus bekerja di KLCC (Budin). Kita berpecah. Then kita kita bertemu lagi di majlis perkahwinan Budin.


& An ada menganjur cuti2 Mesia kita, yg selalunya aku & Poochow je yg join. Sg. COngkak, Lost World Tambun, and still planning Pulai Tioman. On lagi ke An? Bandung taknak? bajet dlm rm500 sorg, lebih dr cukup kot. hehehe. Kalu PD or Cameron Highland, mgkn aku boleh arrange kediaman.


so, thats the end of chronicle episodes. next time encik L menulis, beliau dah bertukar status, God Willing. 'kapal kawan' buddies. ila huna.

No comments:

Waktu Solat Shah Alam

FEEDJIT Live Traffic Feed

Total Pageviews