05 March 2009

The Chronicle (ep. -6)

Salam, L said.

Memandangkan aku akan bercuti (koff koff) tak lama lagi, maka wajarlah aku cepat2 abiskan episod chronicles ni. ala, lepas episod ni, cerita pendek, ala back-to-back. skali 2 3 episod. hehe.

So, kalini tentang UiTM Segamat, especially Sempana Riau wing 1A, tahun 2000 (bahagian 2). Ketika part 1, siswa2 'dicampakkan' ke wing 2B dan 2C secara berkumpulan, kecuali budak2 2nd dan 3rd intake yg terus dimasukkan bersama student senior. Maka, cukup pengalaman hidup 6 bulan, kini tiba masa para freshies ni, join komuniti senior. Bertebarlah mereka ke merata wing; antaranya PujaAn (pujangga) yg berpindah ke wing 1B, Hairil ke Wing 1C (dia 1st intake kan.hahaha), BI ke wing 3 ... C? Aku? aku third intake. Tapi berpindah juga. Wing 1B ke wing 1A. Poochow wing 1C. Kutu ni aku tau, dia 3rd intake. Klasmate aku masa part 1. Dan Budin, beliau juga rakan 3rd intake (tak pandai rupanya. hahaha). Wingmate 1A, kami sama2 kena orientate. hehe.

Setelah bercampur begitu, barulah kami lebih mengenali. Yup, aku baru mengenali PujaAn ketika part 2. Dan lebih mesra dan kamceng kisah kami, apabila kami sejiwa; aku, PujaAn, Poochow, Kutu, (Budin ade tak?), sama2 kelas terbaik, kelas DIA 2X. X bermaksud 'kali'. so, dua kali, merujuk pada kami yg repeat paper nih. Berikut adalah jadual kelas:




Pada semester tersebut, ada puasa dan raya, pertama pada kami. sebagai ahli wing baru, kami dipaksa mengenali rakan2 wing, dengan mengambil tandatangan mereka. Aku pon kena, walaupon aku pernah sebentar, menjadi wingmate wing 1A yg penuh kenangan ni. AKu pindahkan ke dalam jadual untuk memudahkan bacaan:

Course part bilik nick nama ucapan raya
DIA 3 118 Panjung Md Soud Paleng Ngokngek
DIA 3 120 Paleng Md Noor B. Abu Bakar Teko blah la lu…
DIA 3 115 Teko Norhisham B. Ali Jare Toyol
DIA 3 117 Pulit Mohd Razi Mohd Said Rayelah
DIB 3 119 Parex Fadzli Md Zain Mat Pet bengkok
DIA 3 122 Kallat Taufik B. Mohamed Selamal…
DBS 3 116 Lepat Ghazali Yusof Raye jelah!
DIB 3 115 OA Mohd Saiful Amran Takyahlah
DIA 3 114 Apak Azizan Azmi Selamat Hari Raya
DBS 3 117 Mabu Mohd Yasrul B. Suliman ketua kampung yg gila
DIIA 3 113 Keelat Muhammad Adli Selamat Raya
DIA 3 121 Mat Pet Elias B. Johar Mat Pet Zalim
DIIA 3 117 Vibrator Mohd Izam Nahar So long…
DIA 4 115 Jare M. Azwary M. Nor Gua memang hensem
DIA 4 121 Spoto Mohd Azri B. Mohd Zulkafli 35 sen kredit
DIIA 4 113 Pagi Luka Norizam tukiman Selamat Raya
DIIA 4 118 Bupet Khairul Annuar Mohd Yunos Selamat me*****… tu.
DIA 4 113 Air Sharihan B. Jelani Selamatkan diri dari Bupet yg kuat seks.
DIA 5 116 Bupong Mohamad Mustakeem B. Mohd Ghazali F**k you
DIA 5 116 Separa Ahmad Kamal Fitri Mohd aku bosan
DBS 5 117 Kadir Azrul Fahmi Mohd Azmi korang ni nak bg ucapan ke mengutuk? Korang ingat korang bagus sangat. Pada part 2, pandai2lah korang idup. Pada mak ayah, doakan anakmu diperantauan.
DIB 6 114 Fifi Md. Afifi B. Sulaiman 0-0 ok semua.
DIB 6 114 Tobol Mohd Ikwan Ibrahim Selamat Hari Raya
DIIA 6 119 Kips Roslan B. Jasmi Malas aah





dated done 10 Dec 2000


Dan, inilah mereka, wingmate Kolej Sempana Riau, wing 1A, tahun 2000, semester ke dua, Universiti Teknologi Mara cawangan Johor, Kampus Segamat.



Oh ya, semalam tiba2 ex-rakan sekerja aku (Faisal) tiba2 tanya "apa maksud JARA uitm Segamat?". erk...small world. Memang beliau merujuk pada si Jara, encik Azwary yg dulu jiran depan bilikku (115), wing 1A. Dalam gambar, Jara yg berbaju coklat, di kiri encik Basir yg ber necktie putih. Ya, Faisal menghantar mms gmbr mereka, memang betullah Jara, tak salah orang. Lalu aku menelefon Bupet, rakan bilikku (118), mamat specky baju hitamcas hensem di kiri abang botak (Mat Pet). ceh, buat2 tunjuk ape tah dengan Spoto tu. Menurut beliau, memang dia tahu kewujudan Jara di LHDN, begitu juga dengan Towel, Pulit (mamat baju putih belakang Budin). So, aku assume, blog ini (pujanggamalam.blogspot.com) memang di anggap sebagai blog batch kita sahaja, walhal para senior kita tidak lost kontek sesama mereka, barangkali tak pernah sedar kewujudan blog ini. Tp takpelah, dapat 1 kontek, pandai2lah diorang heboh (merujuk pada jemputan kenduri kahwin). hhahaha.

k, bubbye.

p/s: ni gmbr budak kelas DIA 1T, ptt muncul dlm episod -7. sowi.

No comments:

Waktu Solat Shah Alam

FEEDJIT Live Traffic Feed

Total Pageviews