09 October 2006

Kiamat Sudah Dekat...part 1

by bunge..

Assalamualaikum wbt..selamat menyambut Ramadhan dan selamat berpuasa kpd sahabat2 sekalian.Pejam celik pejam celik.. tak lama lagi kita akan menyambut hari raya pula..Emm..kekadang terfikir plak aku...bape banyak amalan yg dh aku buat di sepanjang bulan yang mulia ni selain daripada berpuasa..sedekah?solat sunat?mengaji..ntah bape kerat je la..Bole katakan setiap tahun ada saje azam yg mahu di kotakan..''...aku janji nk berenti hisap rokok la taun ni..."..."aku dh berenti jadi mat rempit la bulan pose ni..." but lastly..hampehhh!!So tuk sekalian kalinya pd tau ni aku telah menukar pula agenda aku iaitu megundurkan perut aku yg semakin maju ni...ekeke..alhamdulillah nmpk le sket perkembangannye..

Waa...kalo sahabat mengikuti current issue sekarang ni, bnyk jga la yg telah berlaku di saentero dunia..waima di dalam negara ni pun x terkecuali.Actually aku x la expert sngt tentang benda alah ni..tp sekadar tuk dikongsi bersama tu adela sket2..Aku x nak la cite pasal isu AS, rejim Israel ngan Palestin tu coz pokoknye same je..terrorisme, penindasan kat org2 Islam.Naik meluat, benci, geram, marah kat Rejim Israel, AS ngn sekutu yg sama waktu dengannye!Tapi apa kan daya.. aku hanye serangga..berdoa je la moga Allah menghancurkan diorng kt muka bumi ni..Amin.

Actually aku x mo la cite benda2 yg berat cmni.Buat pening kepala je..pi lantak hang la!!But i'am not a type of person yg x berhati perut langsung..lebih2 lg pasal isu2 yg melibatkan negara yg aku cintai ni..Aku betul2 rasa bersyukur kerana negara kita ni x la di timpa musibah yg dahsyat sedahsyat apa yg telah berlaku di Iraq, Palestin, Afaghnistan and xxxl earth quake(Pakistan) or mega tsunami (Indonesia)..al-hamdulillah syukur.But there are something weird out there!Especially from our neighbour.Lee Kuan Yew-former Singapore's Prime Minister bikin gempak lagi!Bak kata Spark (remp-it) ..."lu bikin gua pannnaaasss je beb!.."But kali ni isunye berbeza ngn cerita2 dongeng yg pernah mamat ni utarakan sebelum ni..perkauman.Isu yg aku rasakan begitu sensetif untuk di bincangkan selain daripada isu agama..Gara-gara mulut celupar mamat sekor ni, yg mengatakan bahawa orang2 cina kt M'sia ni telah dipinggirkan secara sistematik, orang2 cina kat M'sia ni dh mula menyimpan perasaan amarah.....ekeleh to be continued...

No comments:

Waktu Solat Shah Alam

FEEDJIT Live Traffic Feed

Total Pageviews