26 December 2011

ending 2011

Salam & good day,
posting kali ini dah lama plan, tapi kurang rajin. hehe...

membalas posting Pujaan yg lalu (tentang the truth manusia dan kerja)...i'd say:


Khamis yg lalu, aku eksiden, moto vs moto. Well, sejak awal 2008 aku dok Shah Alam, tiap hari aku guna jalan sesak, cilok sana sini, salu gak aku pikir "one of these day, aku akan eksiden kat jalan yg mencabar nih...". Bila aku bawak moto laju, ada rasa nk merempit, aku selalu memotivasikan diri, ada keluarga di rumah masih perlukan aku... so, aku xperlu rushing pulang. kan.

So, eksiden kecik je, aku bwk moto xlaju, tiba2 ada mamat main lintas je xtgk kiri kanan, aku xsmpt watpe dlm stgh saat itu...langgar tyr belakang dia, terbang aku ke depan. dpt free show pada mereka yg tgk Q kat trafik light. aku bangun, tgk tapak tgn, xde luka, cek lain2, xde...mamat tu tgk aku, tanya "abang xapa2?" ...erk, aku angkat moto, free gear, blah sambil betulkan side mirror. kaki ada sakit.

Kat umah, cek, ada sikit luka kat kaki, & muscle stress, ala, mcm org bersukan tak warmup tu. 3 4 hari baru reda. cek kat twitter, kot2 ada org twit pasal aku eksiden tu...xde. yg ada, kisah eksiden yg lebih serius. moral, my eksiden ni a super small matter only...no biggie. hehe.

Soknye, aku igt nk jumpe doc, cek2 apa yg patut, ada pendarahan dalaman ke, untung2 boleh dpt MC kot...hehehe. nop, i'm fine. pagi soknya, msg manager, kata masuk lmbt sket sbb repair moto. yela, stand aku dh senget, tekan gear pon xsenang. lagipon weekend, mmg dalam plan aku nk ganti set sproket, rantai bunyi sudaaaa (even b4 accident).

So, dgn pakain opis jumaat (kemeja lengan pendek dengan logo kompeni), g workshop. rilek je dia amik tukul besar, hayun 2 3 kali kasik stand ok. ceh. aku lepak kedai mamak, bfast roti planta. hehehe... ops, in relation dgn kisah An pasal kerja dan manusia tadi...situasi dept aku skang ni, xde big boss, xde keje juga (err, keje aku dh siap la..), tapi cuti tahun aku habes suda...ku gagahkan jua untuk hadir ke opis untuk...baca online manga. hahaha. One Piece to be exact. net kat umah tak cukup laju. aku baca yg aku missed, episod cane Tony-Tony Chopper boleh join, Nico Robin... baru abes setakat nak naik ke pulau awan. sok sambung lagiks.

So, ...motippp? 

bubbye. see you next year.

& i'd like to share a meme (lagik?!), proposal perkahwinan. kapel nih rakyat Malaysia, berlaku di Bukit Bintang, baru2 nih. kini femes seantero donia fana inih. hehe




No comments:

Waktu Solat Shah Alam

FEEDJIT Live Traffic Feed

Total Pageviews