04 July 2007

To Love Again

well, penulis cinta is back! kali ni aku ada cerita yang dah lama aku simpan dan aku research. mungkin agak basi, tapi aku cuba dengan idea-idea yang baru dan terkini. mungkin aku ketandusan idea tentang cinta kerana cinta dah lama aku tinggalkan. tapi job is job and i have to do my part of this blog. to make it more versatile. biar ada selingan dalam blog ni. heehehe... ok! here goes nothing.

"Love is poison. it can blind your eyes to see the truth. But love is a strength. It can make you do things that you never thought to do it!"
Percintaan ini amat indah dan sering dikatakan menjadi kewajipan kepada kita semua di dunia ini. bagi aku, ia adalah kehidupan. ia boleh membawa kite ke satu tempat yang kiter tak tahu kiter dah di dalam dunia percintaan. sedarkah kiter apabila sedang dilamun cinta, kita dah seperti bukan kiter yang dulu? kiter dah tak 'hang-out' dengan kawan-kawan, dah mula pandai membisu dan jarang sms kawan bertanya khabar. hehehe.. biler dikenangkan, memang semua tu dah menjadi asam garam kehidupan. pengorbanan. kiter perlu korbankan dunia kiter untuk mendapat cinta. itulah hakikat dunia.indah biler bercinta ni.
tapi biller ada perselisihan dan salah sorang merasakan ada kekurangan di antara satu sama lain, maka perpisahan berlaku. kadang2 biler kiter berpisah, ramai yang mengambil keputusan yang berbeza. ada yang cepat mencari yang baru. tidak kurangnya yang merana sepanjang hayat. tapi bayangkan lau kiter berpisah dengan orang yang kiter selalu akan jumpa. ketika itu mungkin akan melihat keburukan pasangan kiter yang dulunya kita sanjungi dan agungkan. tiba2 menjadi seorang yang kita tak kenal. malah kadang2 menjadi orang yang kiter tak pernah impikan jadi. hehehe.. time tu barulah bersyukur kerana tak jadi pasangan hidup kiter, kan?! hahaha..
walau apa pun, cinta itu indah. tak salah kiter mencari cinta kerana ia memang patut dicari. untuk menyintai tuhan atau nabi pun, kiter kena cari.
"Kalau kita bersedia untuk bercinta, kita patut bersedia untuk berkorban."

No comments:

Waktu Solat Shah Alam

FEEDJIT Live Traffic Feed

Total Pageviews