01 May 2006

Its Labor Day :D Pak pung

Assalaamualaikum and peace to all. Malaysians for Peace heh heh

Hari ini rasa sungguh gembira since today is the most special day.. its Labor Day! Hari yang mana semua pekerja di appreciatekan dgn diisytiharkan cuti dan kalau kena kejer gak akan dibayar 3ple pay ^_^

Sejarah labor day ini ialah bila seorang majikan yg baik hati ingin memberikan cuti spesel utk pekerja2nya yg dedikasi. Kemudian pada satu hari Bom! dia pon umumkan 1 Mei ialah cuti utk pekerja yg tak ditolak annual leave.
Pekerja pon suke..maka Puffff! diorg panggil hari cuti tak tolak A/L ni sbg hari pekerja sama cam hari ibu, hari bapa dan hari Aids sedunia ^_^

Pada hari Selasa lepas, aku dapat call dari si Raksasa ajak makan2 kat Muor. Upanyer si Batu ngn Latip ada kat Muor. Pikir jap, Latip kat Muor maybe tgh audit tapi Batu wat per lak?
Maka pada jam 8pm pelan2 aku sorong keter sorong keluar rumah. Saper tah gi letak kat belakang keter aku wat susah nak kuar jer. Tepat jam 8.45pm sampai kat Bus Stand muor. Diorg lak sampai lebih kurang 15 minit pastu.
Selain dari Latip ngn Batu diorg bawak lagi kawan 2 org. Upanyer Batu masuk si Latip! Jadi internal auditor gakk
Yg lagi 2 org tu Leader ngn Asst Mgr diorg.

Ceh Batu berjaya gak dapt position tuh walaupun 3rd intake hehehehe. Nasib laa ko Batu pastu kena buli ngn aku dan Raksasa. Kemain geram lagi ngn sifat berahsia dia tak mau citer pasal diri sendiri.
Maka aku ngn Batu pon citer laa segala keburukan Batu ni kat bos dia har har har.

Masa makan tu yg kelako nyer kami kelam kabut masa nak bayor. Raksasa order air pastu bos Batu yg bayor. Bos Latip order makanan pastu Pucau lak yg bayor. Huah huah pendek kata aku makan ko bayar ler. Batu jer sorang yg sendiri order sendiri bayor pastu pau si Raksasanyer mi bandung lagi. Best nyer kutuk org ^_^

Pas makan bos diorg either gi Jalan Sayang or balik hotel tak join aktiviti seterusnya. Kitorg lak gi Tanjung Ketapang cadang nak jual si Batu kat situ tapi dia tak mau turun keter lak. Siap menjerit- jerit mintak tolong pastu.Ceh kuang asam sungguh

Pastu kitorang meeting ngn agenda Pujangga. Meeting dimulakan dgn tolakan Batu untk baca doa diikuti dgn kutukan dari Raksasa ttg kenangan masa kat SR dulu Batu bg alasan tak mau baca doa makan kat dining sbb dia tak tau doa makan hehehehe.

After longgg conversation, kul 11 kami bersurai. Diorang stay kat Riverview Hotel yg betol2 sebelah Wetex. Latip leh ilang arah dia tak perasan pintu masuk Wetex tu bebetul kat sebelah hotel tu. Appa la lu Latip.

Monday Manic promotion 1000 sms for just RM1
Haha disamping meletihkan badan di hari cuti ni, aku pon rancak memforwardkan sgala sms yang aku ada pada kwn2, gf2, bf2 dan candu2 yg aku kenal. Lepas aku penuhkan inbox diorang, inbox aku lak dipenuhi dgn sampah2 yg diorg balas.
Yang tak best nyer ialh few of them dapat topup for free..Hampes sungguh Hotlink tak masukkan nama aku dlm penerima topup tuh. grrrr *_*

Ok walau apa pun I just enjoying my life for this short/ long cuti. Annual leave balance tinggal 2 ari setengah. Ujung taon konfem mesti kena amik punya..
Hmmm takper laa rilek jer. Cuti setahon banyak lagi tak penah ambik lagi hahaha.

Until next post see you guys ^_^

Kata Pujangga: Happy Birthday yg ke 24 to
Padly@ Budin
Pn. Nor Faradilla Borhan
Diorg selebrate bulan lepas. Moga rezeki korang murah dan dapat ramai anak ^_^

No comments:

Waktu Solat Shah Alam

FEEDJIT Live Traffic Feed

Total Pageviews