Memandangkan ia berguna, aku post la disini. a quick one. Suatu hari on the way dari Bintulu ke Miri, 4x4 kami stop refuel, pastu terbacalah akan aku, tertampal alamat e-mail dan website untuk pengguna meng'komplen' segala macam hak pengguna. Bila ada je akses internet, aku segera mengusha. Lantas membuat komplen pertama aku; barang warranty expired pastu ding dong mcm2 alasan, aku rasa tertipu sbb company tersebut tak disclose more info, so aku komplen. Website kata 2 hari bekerja, dia akan respon. Lepas 2 hari, xde balasan e-mail pon, or being published kat website tu... (aku harap publisiti, biar bankrap kompeni cipan bakar tu).
Aku tak ingat bila aku send complain tu, sbb online, xde lak evidence untuk aku, walaubagaimanapun, jap td aku dapat surat (snail mail) bertarikh 12 October 2009, pihak NCCC tu send complain aku, dgn cover letter NCCC siap rujuk akta pengguna (baru aku tau ade!). Teruja aku, tu aku buat quick post ni. So, tengok la ape ending dia nnt. Hehehe, kalau xdpt ape2 pon, xpe la, malas mengharap. TP good enough to see NCCC proactive fight for consumer's right.
Anda ada apa2 nk complain? usha link http://www.nccc.org.my/v2/ (boleh gak menilai, ade org complain Celcom, P1, Digi, Hyundai, etc. hehehe). dan http://eraconsumer.org/ . Serta good to know your right http://www.kpdnhep.gov.my/pub/kpdn/download/Consumer_Protection_Act_1999.pdf.
Till then, mata owaishimashooooo.
No comments:
Post a Comment