20 August 2004

UiTM Dungun Debaters

Assalamualaikum... yelah. aku story la pasal bebudak UiTMDungun tu.

Sbenanyer, aku pon dgr lect. aku yg story. pnggil dia CikSu jer, ajor subject Company Secretary (CRG 530).lepasan UIA, Law. Camni, masa midterm tu, ada la pertandingan debate katUiTMDungun antara IPT2 (including IPTS). So, dlm satu debate tu, team Dungun vs Jengka. Diorg kompiden abis leh menang. Tp diorg tergezut sampai nangis bila keputusan, diorang kalah (baru satu team!) Pastu diorg bantah la keputusan judges (3 org). Siap buat ala2 trial kat court, 3 judge tu jadi tertuduh lak. mmg terbaik! Judges sume setuju UiTMDungun punya point adalah hampaz! Dungun pencadang "Dictatorship better than Democracy" (lebih kurang la). Ada la point2 dia yg hampas tu, pnjg ngat lak kalu aku tulis sini. Pulak tu, diorg bg 3 pilihan,ubah keputusan, and judges remains; OR tak ubah keputusan, and judges replaced and you (judges) never be judge ever!(lebih kurang la kot), OR ..aku lupa lak. Kuang ajor giler kan! Padahal diorg kalah tipis je, 2 mata kot.

Lepas tu, bila team Dungun lain nk debate, pastu xcukup judge. CikSu(my CRG530 lect) dpt gak offer jd judge, tp dia menolak dgn alasan "mestila saya bias!". Ropanya org2 kampus lain (eg KUSTEM) pon menolak gak. Last2 lect. Dungun gak jd judge. More over, one of the judge, siap tarik diri, dan ckp .... kira diadah pandang rendah kat bebudak UiTM. Siap kata Jengka, jgn harap dpt apa2 bantuan dari kitorg lagi. Pastu, kalau ada studentUiTM nak praktikal ktBank Islam (kalau tak silap), jgn harap dpt! Org tersebut org2 besar Bank Islam tu lar (kalau tak silap). Malah dia ckp dia la yg sign hadiah hamper tu. Kira dia la yg support.

Lain2 kuang ajorDungun ialah... masa debate tu, siap yg lelaki urut2 bahu debater (pompwan) dia yg tengan berckp. Mcm bagus sangat point! Budak diploma lak tu! Aku dgrMelaka ada hantar surat hape tah kat Dungun, respon mende tu... banyak pages gak lar. Bebudak Jengka nk tanya sesuatu kt judge (masa debat), pastu team Dungun siap ckp "O mai god..." (kira mcm... "e' eleh. soklan camtu pon nak tanyer ker? dulu skolah tak?!") Walhal judge pon tak underestimate.

Ada terbakar? Sabo aje lar. Aku bukan saje hangin kat debatersDungun tu, aku hangin gak kat orgBank Islam tu. Dia ingat dia sape nak marah/ libatkan student2 UiTM lain?! Aku paling benci... sangat benci org yg guna implied power control situation and org lain. Please, do best best in negotiation. Aku loss respect la kalu gitu. Huh. Oh yer.... story ni aku dengar dari lect aku, kalau dia tipu, tipulah aku. Tp rsanya betul, sebab xde maknenyer dia nk merepek sampai abis suara, klas sejam jer. By the way, tak perlu la kita emotional sangat. Tapi ingat, be responsible whatever we do and say. Kita tak larat nk defend kat akhirat nnt bila anggota badan dah bersuara. Kalau takde agama pon, sila lah ada etika.

Quote [reza: aku faham sebab kau and your imaginary friend tak suka aku, sedihnya..nilah nasib jadi org famous lagi macho.Boring la jadi popular ni kita tukar latip] O~ belagak yer! aku slalu gak kate kat mmbr aku "hensem.... bagaikan suatu dosa". hehehe. By the way.... stakat popular tu apa sangat la Reza, seriusly ko akan terharu dan teruja bila ada org jadikan ko IDOLA; i.e. admire what you do, respect, backing you, sad if you do wrong, trust in you, never betray you, and try to be like you. That person can be your friend, but BEST if he/she is not. Try achieve that my fren. I challenge you. kalau dpt, aku banjer ko sushi! hehehe. Its not difficult if you act as who you really are.                               till then, sincerely yours....jengka branch writer

No comments:

Waktu Solat Shah Alam

FEEDJIT Live Traffic Feed

Total Pageviews