03 September 2007

Sahabatku Milik Orang...

Laungan Merdeka kedengaran lantas telefon bimbit aku pun berbunyi.
"Mak dan Abah dah keluar tol Seremban. Jap lagi sampai umah awak."
Aku ingat aku duk umah sewa, tak kedengaran suara mak aku. Rupa-rupanya masih terdengar suara dia. Sibuk orang lain menyambut Merdeka di stadium, dataran or bilik2 sewa..ooppss.. :) Aku kena melalui lebuhraya. 2 tahun berturut-turut menyambut Merdeka di lebuhraya. Tahun lepas semasa on the way ke Ampang. Nak main futsal. Kali ni ke KL jugak. Tapi ke majlis perkahwinan sepupu rapat aku and rumah member rapat aku, Mr Kutu! Hahaha... Si kasanova tewas di tangan Sal. Akhirnya kawen gak dia! Tahniah!
Well, cut it short, aku sebelum Kutu kawen ni ada gak kacau2 dia kerana kena kawen. tapi dah jodoh dia lah kan? huhuhu.. Well, keseronokannya sampai mcm aku plak yang kawen! Habis semua member2 aku jemput. Sdgkan si tuan punya badan tak teringat pun nak jemput! Sampai ada dialog yang kurang senang aku dengari keluar. "Ko ni tak tahu malu eh? Orang tak jemput, ko lak yang jemput. Bukan ko yang kawen!" Haahhahaha.. gelak aku mendengarnya. Aku pun call Kutu dan tanya, ko ni nak kawen ke tak? Dia jawab, entah! Nak je aku sepak kepala hunggis dia. Lak tu dia pun kata jemputlah kawan-kawan yang boleh. Lalu aku pun jadilah secara rasminya penjemput orang. Tapi yang peliknya, yang saing ngan aku gi umah Kutu nak tahu saper? jeng..jeng..jeng... Kobes@Reza!!! Hahahaha.. Aku berjaya menarik perhatiannya dari tempat persembunyian. :)
Setelah settle aku di majlis rumah sepupu aku, aku tidur awal malam tu. Lak tu si Kobes ni pun duk call. tapi aku xagkt. Esok paginya aku return message. Aku nak gi umah Kutu awal sket kerana nak balik awal n aku takut boring kerana aku dapat tahu ramai yang tak dapat datang. So, at 12:30tgh hari, aku pun sampai. Tapi pengantin belum datang lagi! Hahahahaha... Si Kutu ni lambat.Mungkin penat beraksi di rumah Sal kot? hehehehehe....
Aku ngan Kobes pun tunggu n Kutu tiba dalam pukul 1:00 tgh hari. Aku bersalaman ngan dia n terus pulang kerana aku kena balik awal. Tapi papehal, aku ucapkan selamat menempuh alam baru kepada Kutu. Langkah yang berani, yang aku sendiri tak mempunyai keberanian nak melangkah ke alam tersebut. Dan semoga berkekalan ke akhir hayat.

Kobes@REZA!!
Makhluk yang tiba2 muncul! Aku ada gak try call sebelum ni tapi tak agkt. Dia pun tak return call or sms. Aku ingat dia dah tukar number or dah gi oversea. hehehe.. Rupa2nyer masih di M'sia. Shah Alam... Dia amik ACCA skrg ni. dia kata tinggal 3 paper lagi sebelum dia grad ACCA. Wow! Mungkin itu yang dia nak dalam hidup dia. ACCA....
Mamat ni dah kurus sket. ada 'goatee'. Tapi pujannga takkan terperanjat kerana dia kata dia tidur pun sebantal ngan Kobes. Masakan dia terkejut?! Huhuhu.. Tapi yang masih kekal di imejnya hanyalah SIKAT! Dia masih mempunyai sikatnya. Masih sempat sikat rambut walau di mana perhentian. teringat aku masa main basketball. Setelah hustle untuk masukkan bola ke basket, dia akan berhenti sebentar untuk sikat rambut. Aksesori yang masih kekal ialah telefon bimbitnya. Masih menggunakan Nokia 3210. kitorang sebelum ke umah Kutu, ada gak lepak kedai minum. Berborak tentang kisah dia semasa menghilang diri.Study hard! Dia sering kata, "Kalau aku study sebegini rajin semasa Diploma, aku pasti lebih berjaya!" Aku tersenyum je. Bagi aku, anything happens for a reason. Lau tak aku takkan jadi semacam ni and I'm proud on who I am! Mungkin kerana dia ingin majukan diri dia dan dia perlu hilangkan diri. Tapi aku masih kagum dia masih nak contact aku untuk gi umah Kutu.. Tak mcm Cibang@Khaidir. Aku baru teringat dan tersentak apabila Kobes cakap Cibang pernah berkata "Ko tak payahlah nak pikir kita akan berkawan sampai bila2. Pasni ko kerja, ko takkan kawan ngan aku n semua kat sini." Kali ini aku baru paham kenapa dia terusan menghilangklan diri sampai kawan baiknya, Pak Ngah pun tak dapat menjejakinya. Cibang2... Aku ada gak terpikir adakah persahabatan ini akan berakhir setelah grad Diploma nanti? Macam tak jerk. An ngan aku masih lagi rapat. Kadang2 main futsal di Muar. Nanti satu masa aku return plak main futsal di BP. hehehee... Kutu mcm biasa. Lak tu skrg dia bekerja satu company ngan aku, tapi dia di KL n aku di Seremban. Tapi selalu gak contact. Latip? Masih lagi contact bila aku ada masalah komputer. Atau ada benda baiikkk punya di internet. Boja pun ok. Smpt gak gi persandingannya. Entah ramai lagi yang masih aku in touch. Entah kenapa Cibang berpendapat mcm tu.? NO KOMEN!
Well, sorang lagi ahli bachelor dah tamatkan keahlian. Monster inc masih tidak kelihatan untuk menamatkannya. Hehehehe... Well, till next time readers!

1 comment:

Anonymous said...

Intro yg baik Chow! Ganbatte kudasai

Cuma bila dah masuk citer rasa mcm flat sikit..

Lagi satu bila perenggan tu tekan enter 2 kali.. Dh nampak mcm kamus dah

good articel my friend

- Anencem

Waktu Solat Shah Alam

FEEDJIT Live Traffic Feed

Total Pageviews