25 March 2012

Time To Make A Change

"Oi Yeop! Apsal monyok je ni? Merah muka kau?"

Kali ni post aku bermula dengan dialog. Dah lama aku tak post. Busy lately. Kali ini buka kerana kerja just having fun ngan family. Dah lama tak rasa syok macam ni masa aku kat CRD dulu. Alhamdulillah aku ditempatkan di bahagian operasi ni. Lau tak skrg ni aku duk busy je ngan keje yang tak sudah2.

Syok pun syok jugak. Kerja kat bahagian operasi ada gak yg tak best. Especially duit. Dulu member aku ni seorang yang komited ngan keje. Selalu tak berdalih bila diarah buat kerja walaupun bukan keje dia. Tapi setelah satu insiden berlaku tentang masalah wang, semua orang seakan2 ketepikan dia. Orang yang dulu suh dia wat keja tu pun buat don't know je. Aku plak tak mampu nak cover dia. Bila aku offer nak tolong, dia menolak. Yerlah bukan berbaloi pun aku nak bagi. Mungkin kowt. Just aku rindukan dia yang happy dulu. Sekarang dia amat serius.

Futsal? It's happening all over again. Nampaknya Sambal FC dah semakin aktif balik. Aku bangga walaupun aku hanya dapat join sekali sebulan je. Yang penting diorang terus berlatih. Aku? Banyak habiskan masa di Nilai. Team yang terumbang ambing. Tapi aku happy. To be fit again. Perut je still maintain.

Hari tu join game futsal Piala MD Bank Islam. Merasa gak menang besar sampai 6-0!! Tapi terkandas gak kat knocked out phase. Terasa macam tahun 2007-2008 plak. Masa aktif ngan futsal dulu.

Ni bulan 5 ada lagi game. Tapi bola padang. Aritu main pemilihan, ada plak goalkeeper lain. Lagi hebat dari aku. So, aku duk main posisi senang. Striker. Hahaha.. Penat giller. Ada gak striker lain tapi yang peliknye aku terpilih!! Pening tol lah!! Aku main2 je aritu. Luck je aku score. Mampos nak cari fitness balik. So, bermulalah jogging pagi2 aku. Pray for me, ya?

Anak? Mak aku cakap perangai dia skrg ikut aku masa kecik. Haha.. Kadang2 buat aku marah tol. Tapi bila difikrkan balik, dulu aku pun macam ni. Mak bapak aku tak pernah marah. So,cool down sket.

Projek? Hurm.. Bila tgk member aku monyok tu. Aku terfikir plak bila aku kena? Aku macam tu ke? Ngan takde back-up income. So, An! Bila nak proceed Andrenaline?

No comments:

Waktu Solat Shah Alam

FEEDJIT Live Traffic Feed

Total Pageviews