29 September 2012

Posting berfaedah (read: pahala)

Salam & good day, L said.
Sok ada miting, dgn aku sbg orang penting (urm....2nd or 3rd penting dalam miting tu kot). Tapi nak gak share posting ni. Later I'll mengarut lebih lagi, guna EDIT. Dengan imej dibawah sahaja, .... digest.

Source: https://www.google.com/analytics; 1 Jan 2012 - 27 Sep 2012.
Okay....dah faham? Carta di atas menunjukkan page views dari para pengunjung Teratak Pujangga. #1 tentulah, main page. Tapi untuk kategori content lawatan, manakah posting yang membawa pengunjung ke blog yang tidak seberapa ini?
Ya! Praktikaliti dan penggunaannya. Rank #2 dengan 69 paparan unik (pelawat yang berbeza) ialah posting tentang pemasangan Astro Beyond pada 2 tv. Tapi ini special case, banyak rujukan datang dari lowyat.net, karena seseorang telah berkongsi link page ini dalam forum lowyat. Tapi tetap, ia suatu posting yang berguna dan praktikal. Rank #3 pula informasi tentang pemilihan penyaman udara.
Maka, apa yang penulis cuba sampaikan di sini ialah, disamping menggunakan blog sebagai wadah untuk meluah perasaan, berkongsi status terkini, duka lara kisah hidup kita; sangat wajar jadikan ia sebagai ruang berdakwah, serta berkongsi ilmu agar ia menjadi amal jariah yang kekal selagi ia bermanfaat. Maceh.

No comments:

Waktu Solat Shah Alam

FEEDJIT Live Traffic Feed

Total Pageviews