01 September 2011

Syawal, Merdeka dan Happy Birthday 2011

Salam Syawal dan Selamat Hari Raya Pujaan ucapkan kepada semua. Diharapkan semua pembaca dalam keadaan sihat, selamat dan sejahtera di musim perayaan kali ini.

Tahun ni kita menyambut Syawal unik sikit sebab bersaing dengan Merdeka dan happy birthday utk yang lahir pada 31 Ogos. Maka dapatlah kita lihat kereta Merdeka dihiasi dengan bendera dan pemandunya pula bergaya dengan baju raya. Ok lah tu beb.

Pujaan pulak 1st time beraya sebagai laki orang. So agak mencabar lah sebab masa bujang dulu takde nye nak planning- planning nih. Dulu balik kerja terus shoot balik kampung. Sampai kat kampung baru laa nak shopping itu dan ini. Tahun ni lainnnnnnnn.

Masa awal2 puasa dah tanye berapa bajet dan nak beli apa. Pastu carilah barang2 yg diperlukan utk hias rumah sendiri. Pastu cari baju raya utk isteri dan diri sendiri dan juga kuih muih. Bab hari pertama raya pula kena adil nak beraya di kedua- dua rumah sendiri dan mertua. Nasib baik isteri Pujaan ni mithali orangnyer.

Pada hari Ithnin, selepas bersahur Pujaan dan Isteri bergerak pelan- pelan menuju ke Batu Pahat. Duk kat BP 2 hari sampai raya pertama dan kemudian bergerak ke JB pulak. Keselamatan di jalan raya diutamakan kerna enggan menjadi statistik polis trafik. Selepas segalanya ready baru gerak mengharungi highway.

Di pagi raya bermaaf- maafan dengan ibu bapa dan adik beradik dan pergi beraya rumah nenek pakcik makcik sepupu sepapat. Di malamnye pulak pas Maghrib bergerak balik ke JB. Maintain jarak 3 biji kereta di hadapan walaupun keter kat belakang cucuh angin baekk punya. Syukur selamat sampai tanpa apa2 insiden.

Di JB pun sama juga jadualnya. Perut nampak nye dah hampir kembali ke saiz pre puasa huhuhu dek telan air gas bergelas gelas huhuhuhu.

Hari ini sambung lagi beraya. Sebelum itu Pujaan dan isteri menyusun jari memohon maaf, jalok ngapuro atas kesalahan kesilapan yang senghaja dan tersenghaja, halal kan makan minum kepada semua pembaca Teratak Pujangga.

1 comment:

fhieya.. said...

smt ari raya azahan..

Waktu Solat Shah Alam

FEEDJIT Live Traffic Feed

Total Pageviews