19 April 2006

PENGALAMAN YANG AMAT BERHARGA

“Bagaimana rasanya bila apa yang kita usahakan selama ini hancur di hadapan mata? Kadang-kadang kita hidup tidak dapat apa yang kita mahukan. Begitulah apa yang berlaku pada aku yang menjadikan aku lebih matang dalam menempuh segala onak duri kehidupan. Benar kata-kata orang tua yang kita hidup bukan untuk dapat apa yang kita nak. Kita dah ditentukan masa dan tempatnya. Apa yang perlu kita buat ialah bagaimana kita nak laluinya. Itu yang menguji tahap mana kesabaran dan kemahiran berfikir dari sudut lain dalam menjalani kehidupan ini.”

Apa yang aku nak katakan ialah pada hari Ahad yang lepas, aku telah menyertai pertaningan futsal yang telah laa aku tunggu. Yalah, aku tahu aku ini bukannya hebat sangat! Tapi aku memang meminati bola sepak. Tapi malang tidak berbau, aku menjadi punca kekalahan dalam perlawanan futsal. Dari jauh aku melihat kelemahan dai muka team mate aku yang telah aku hampakan. Kaki aku menjadi penghalang lagi. Lutut aku injured kerana pada akhir latihan aku sebelum pertandigan. Hasilnya aku tak dapat mempamerkan kehebatan sebenar aku. Apa yang aku dapat buat hanya melepaskan 2 gol mudah sedagkan team mate aku dah mendapat rentak untuk bermain. Entahlah mungkin ini lah takdir kan? Kini aku menderita dengan injured aku. Aku nak pulih cepat supaya aku boleh main lagi. Yalah, aku nak buktikan yang aku boleh bermain. Lagipun badan aku perlu berpeluh juga. Kan?

Penulis cinta dah lama diam kan? Well, kali ini aku dah dapat idea. Cinta jika ia menyakitkan, kita perlu membuat pilihan sama ada nak teruskan atau biarkan ia pergi. Pilihan itu perlu kita buat kerana kehidupan kita penuh dengan membuat pilihan. Betul ke salah, kita akan hadapinya juga. Hasil perpisahan aku dengan ex aku membuatkan aku lebih berhati-hati dalam memilih mana yang betul atau salah. Dalam memilih gf pun aku berhati2. tak nak frust lagi…well, apa yang aku nak bagi tahu ialah aku dah jumpa cintaku kembali. Bukan satu, tapi dua! Keluarga aku dan bola sepak!!!!!!!!

Well, pujangga! Lepas ni kalau aku ajak ko untuk masuk pertandingan, aku akan pastikan tak lepaskan gol mudah lagi. Thanks fren! Thanks for showed up for me.. it’s mean a lot for me….

No comments:

Waktu Solat Shah Alam

FEEDJIT Live Traffic Feed

Total Pageviews