23 May 2005

Hai geng... its time for the truth.

it's been a while since my last update and surprisingly our blog had received a tremendous publicity and visit from public. Thank you all... I love u very strong.

Where had i been?
This q may had in some of ur mind. Aku dah berenti kejer jadi manager Pizza Hut sbb aku tumbuk muka bos aku ari tu. Banyak idea dia yang aku disagree and SHE make me really burnt.. so enough saying u know what happened.
After that aku jadi org besi kejer di kilang besi ngan gaji RM17.50 sehari. Walaupun gaji kecik tapi ati aku tenang...tiada tanggungjawab dan tiada beban. OT pun di bayar..it makes me think that we are looking after job that pay us dearly but do we qualified for that?
Sekarang aku dah kembali ke dunia sibuk kembali. Title aku sekarang ialah Safety and Health Supervisor di syarikat Hwa Tai. Gaji still ciput coz still in probation for 3 months and after that aku nak demad gaji RM 2000-utk cove kos psichologist and hair treatment huah huah huah.
So sesaper nak makan biskut meh le jumpa aku he he he.

Our Friend..
Last 2 nites i went to Summit Batu Pahat and guess who i met? It's Noni a.k.a NOr..... ala bdk DBS yg slalu ngan Tupar tu. Bdk BP yg naik Beetle kaler Biru metallic. . kenal kan?
We had a long conversation.. after graduate ari tu he went JB looking for work... He said he had done lots of job but only this year he made it permanent with OCBC bank in Sales Dept.
Banyak aku tengok dia dah berubah. kalau dulu ngan gaya stylo tapi skrg dah low jer. KOrang bdk2 lum lepas skolah mesti tak paham nyerr.
Well Pujangga wish Noni all the best and good luck. Semoga kita kaya bersama- sama ha ha ha.

Okeh lain cerita Pujangga dah dapatkan khidmat dari syarikat Konsultan utk mereka laman web ni semula ngan sentuhan pakar dari Parit Karim iaitu Wakx. Kena bayar ni sbb dia kata kompeni baru tubuh so kejer amal lim di praktik kan lagi... he he he.

Okeh sampai kat sini jer kemerepekan Pujangga.... Lain kali lain waktu PUjangga akan lebih aktif and lebih bertenaga mencari para kawan2 yang menghilang dan hilang anunyer.
C U guys.. I Love u Very strong!!

Love- Pujangga


AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Sedikit Kisah Teladan


AL KISAH BURUNG PIPIT
Seorang pemuda handsome yang sedang mabuk, berjemur dipantai tanpapakaianmenutup tubuhnya.

Ketika dia melihat seorang anak gadiskecil lebihkurangberumur 7 tahun berjalan melintasinya,

Dengan pantas dia menutupbahagian tubuhnya yang tertentu dengan buku yang sedang dibacanya.

Kerana hairan,anak gadis kecil itu berkata, "Abang, apaabang tutup dengan buku tu?"tanya gadis kecil sambil

menunjuk ke arah buku. Karana malu, pemuda itu menjawab,"Ah tidak ada apa hanya seekor burung pipit" Seekor

burung pipit?" tanya gadis itu kebingungan. "Betul, hanya seekor burung pipit," jawab pemuda lebih tegas.Setelah

gadis kecil itu pergi berlalu, si pemuda kembali membaca buku sambil meneguk minuman kerasnya. Tak lama

kemudian, si pemudatertidur.Ketika terbangun, dia berada di hospital dan merasa sakit yang

amatsangat.Seorang polis menanyainya, "Apa yang terjadi?" "Saya tidak tahu. Sayasedang berjemur di pantai, lalu

ada gadis kecil bertanya sebentardantidak lama setelah dia pergi saya tertidur dan kini tiba-tiba beradadisini. Polis

itu pergi ke pantai mencari gadis kecil dan bertanya,"Apalakukan terhadap lelaki yang sedang berjemur itu tadi?"

Gadis kecilitumenjawab, "Saya tidak melakukan apa-apa terhadap abang itu pun. Cumawaktudia tidur, saya main

dengan burung pipitnya.Tapi tidak lama kemudian,burung itu meludahi muka saya. Karena itu saya patahkan leher

danparuhnya,saya;pecahkan telur-telurnya & saya bakar sarangnya!"


Nota : Jangan cuba temberang budak kecik.. susah nanti

No comments:

Waktu Solat Shah Alam

FEEDJIT Live Traffic Feed

Total Pageviews